NG Kerk Eros Preke
Sondag, 10 Maart 2019 09:00

DIEPER 2019: Verantwoordelikheid

Geskryf deur

Sondag 10 Maart 2019

Ons het Sondag se diens met die Nagmaal begin (Dis die imperatief oor God se karakter, dus wie Hy is en Wat hy vir ons kom doen en gee het, want . . .

As baba het God ook na jou toe gekom met jou Doop. Hy het Hom aan jou kom verbind. Ons praat van die inlywing in Sy verbond.

Dis ’n ooreenkoms van God se kant af na jou toe waar jy Sy eiendom word. Hy neem die verantwoordelikheid vir jou asook om betrokke te wees in jou lewe, om vir jou te sorg. Jesaja 43 sê dat al gaan jy deur vuur of riviere, is Hy by jou!  

By die Nagmaal kom versorg God jou deur jou te voed en te versterk. Dis ’n geestelike ete en dus nou ’n inblywing in die verbond. Die verbintenis word versterk deur die brood en wyn. Dis tekens wat sê dat God alles wat Hy met jou doop beloof het reeds gedoen het, naamlik dat Jesus die prys en koste reeds betaal het in die verantwoordelikheid wat Hy geneem het om Hom aan jou te verbind, in jou lewe betrokke te wees, jou te vergewe, te versorg, genade aan jou te gee en selfs aandag aan jou te skenk deur die Heilige Gees binne-in jou. Die nagmaalstekens wat jy gekry het toe jy vanoggend by die deur ingekom het, het jy verniet ontvang. Jy het niks daarvoor gedoen nie.

Kom ons lees Genesis 4: 1-16 asook Lukas 15:28

‘n Seilboot seil wanneer die wind deur die seile opgevang word. As ons ’n seilboot as metafoor vir die lewe gebruik, seil jou lewensseilboot wanneer dinge reg uitwerk en goed verloop. Maar soms gebeur dit dat jou lewensseilboot nie seil nie en tot stilstand kom. Dis wanneer dinge dan nie meer uitwerk nie, wanneer alles verkeerd is en skeef loop, wanneer problem opduik en niks reg is nie. Dan het ons ’n Marelize oomblik en ry ons spreekwoordelik in ‘n paal vas. Die probleem is nie omdat dit windstil is nie, want ons kan in elk geval nie wind maak nie hoewel desperate mense tog wel probeer wind maak.  Die probleem is dat die seile nie reg gespan is om die wind op te tel nie. Dan moet jy die seile van jou lewensboot reg draai om die wind te kan vang. Sedert die Wind in Genesis 1 (wat die Gees van God is) oor die waters gewaai het, het die Wind nog nooit ophou waai nie. Die Wind is altyd daar. Met die uitstorting van die Heilige Gees in Handelinge 2:2 het die Wind in mense se lewens en binnestes begin waai sodat dit hul lewe kon voortdryf. Dit is net as jou seile reg gespan word om die Wind op te tel. Die woord waarna ons vanoggend kyk en wat hierdie konsep beskryf is die 6de V in ons reeks. Die ander V’s was mos: Verwarmde hart, Verwonderd, Vreugde, Vry en Vergeet.  Vanoggend se vraag is: “Hoe kan ons dieper met God gaan en hoe kry ons verdieping in ons geestelike lewens?”

Die antwoord kan saamgevat word met die woord VERANTWOORDELIKHEID.

Verantwoordelikheid is vandag ‘n vloekwoord. Dis glad nie gewild nie en mense hou nie daarvan om oor verantwoordelikheid te praat nie of om verantwoording te doen of verantwoordelik te wees nie, want in wese beteken dit dat wat jy alles van God ontvang het (in die indikatief) jy mee moet handel:

  1. Verbind – Jy moet verbind bly aan al die verbintenisse in jou lewe.
  2. ‘Engage’ – Jy moet aanhou om betrokke te wees met hierdie verbintenisse. Net soos God met jou doop verbind bly aan jou.
  3. Nakom – Jy moet jou verpligtinge nakom soos in Genesis 1:28 waar die mens opdrag gekry het om te heers. Hoe heers mens? Deur daaraan aandag te gee, om te sien, te versorg, daarna te kyk en dit te bewerk.
  4. Doen – Jy moet doen wat nodig is. ‘You must do what needs to be done to get the job done’. Dit vra opoffering. Daar is ‘n prys wat betaal moet word. Jesus se sterwe aan die kruis is DIE ultimate – ‘He got the job done’.

Die implikasies van om jou verbintenisse na te kom, is om dit nie te verwaarloos, na te laat, af te skeep, te ignoreer, niks doen of te los nie, maar om dit te verbeter, meer en mooier te maak. Dus die vermeerdering van talente. Kain in Genesis 4 en die oudste seun in Lukas 15 het dit nie gedoen het nie. Hulle het nie met verantwoordelikheid gelewe nie, hulle het nie meer geheers nie. Om te heers is om juis jou verantwoordelikheid op te neem. Om die seile te span. Verantwoordelikheid neem jou dieper met God, dieper in Sy blydskap in. Verantwoordelikheid is die seile wat die wind van die Gees opvang en ons voortdryf en laat wegseil van die diepe hartseer wat daar buite wag. God sê vir Kain om te heers oor die sonde wat jou daar buite  (weg van God) in wag om jou in sy mag te kry. Wat God hier ook sê is dat as jy nie heers of jou seile span nie, beland jy in ’n windstilstand. Dan begin jou lewe wegdryf van God af en in die mag van die sonde in. Wat is sonde? ‘ENTITLEMENT’.

‘Entitlement’ of betiteling beteken dat ek voel ek is geregtig op iets en ek het die reg om so op te tree. Betiteling is die teenoorgestelde van verantwoordelikheid. Verantwoordelikheid is om toe te tree, iets te doen, te bestuur, te beheer, betrokke te wees, aandag te gee, om te sien, sorg te bied teenoor om terug te staan, niks te doen , te los, na te laat, te verwaarloos, te ignoreer, net te wag en te verwag dat ander iets moet doen, maar ek hoef niks te doen nie. Hoe weet ons dit was die geval met Kain? Die antwoord lê in sy broer Abel se offers wat aanneem is. Waarom neem God nie Kain se offer ook aan nie? Dit word nie eksplisiet in die teks verduidelik nie, maar dink ’n bietjie: Kain se optrede vertel ook iets van sy motivering vir die offer, want ’n mens doen wat jy dink of glo. Jy doen waaroor jy dink die lewe gaan en waarvoor jy hier is maw jou motivering dryf jou gedrag en optrede. Wat was Kain sin? Sy ma Eva sê sy het ‘n man, groot en belangrik in plaas van ’n kind in die wêreld gebring. Abel word daarenteen beskryf as net ‘n broer vir Kain.  Boonop beteken Abel nog asempie, briesie, kleintjie ook. ’n Mens lees al hier met geboorte ‘n meerderwaardige houding teenoor ‘n minderwaardige een. Kain offer die opbrengs van sy oes, terwyl Abel van die vetste eerstelinge uit sy kudde aan die God offer. Jy hoor hier iets van dat dit vir Kain om homself gaan – die man – en dat hy meer aan homself offer as aan God. Hebreërs 11:4 lees ons, “omdat Abel geglo het, het hy ‘n beter offer aan God gebring as Kain”. Kain sien neer op Abel en sy offer bevestig dit, want die offers wys die twee seuns se motiewe hulle geloof waarmee hulle geoffer het. Abel offer uit diepe eerbied en afhanklikheid aan God terwyl Kain met ’n meerderwaardige houding offer van myself en my reg en geregtigheid. Dit is hoekom hy so geweldig reageer as sy offer nie aangeneem word nie. Ook die oudste broer in Lukas 15 tree so op, want hulle lewe met ‘n ‘entitlement’ motivering. Omdat ‘entitlement’ die motivering vir die lewe is, word hulle kwaad as hulle nie hul sin kry nie, as dinge nie reg loop nie, nie uitwerk nie. Hulle mor in hul binneste oor die onreg, oor wat hulle voel hulle verdien en waarop hulle geregtig is. Dit lei daartoe dat hulle nie die seile span nie, nie heers nie. Heers is mos om iets te doen, om teëstand te bied. Om van die gedagtes en gevoelens van om ’n slagoffer te wees weg te seil. Daarteenoor sit hulle eerder in die windstilstand van selfbejammering en blamering. In die windstilte gee hy sy verantwoordelikheid op en doen hy niks, buiten om kwaad, ongelukkig, nors en bedruk te wees met ’n gesig wat hang. Dryf dit jou na die sonde wat vir jou daarbuite wag, weg van God af. En dis hoekom hy so optree en sy broer oorweldig en doodslaan, aaklig, né? Maar moenie te vinnig wees om hom te kritiseer nie, want dink maar aan soveel mense wie se motief in die lewe ook ‘entitlement’ is. Hoe lyk dit? Dan wil jy...

  1. die voorregte, voordele en lekker dinge van die lewe hê sonder om iets te doen of enige verantwoordelikheid te vat vir wat jy het, besit of aan verbind is.
  2. verdienste hê, want jy voel jy het die reg daarvoor.
  3. spesiale behandeling hê, want jy is belangrik en jou behoeftes is al wat tel. Terwyl Romeine 12:3 sê “jy is nie belangrik nie”.
  4. onthef en kwytgeskeld word van enige verantwoordelikheid. Jy voel dan dat verantwoordbaarheid nie op jou van toepassing is nie. Kyk maar na Kain: Op God se vraag aan hom, “Waar is jou broer?” antwoord hy met die vraag, “Is ek my broer se hoeder, moet ek my broer oppas?” Dit wys dat hy geen verantwoordelikheid vat teenoor ander nie. Vir hom is Godsdiens net ‘n saak tussen hom en God, terwyl Godsdiens ‘n saak is tussen jou en jou broer. Hoeveel kere voel ons nie ook so nie? Kyk maar hoe tree mense op wat voel hulle kry nie genoeg erkenning nie, dat hulle nie gewaardeer word nie, misbruik word, nie beloon word nie, alles moet doen en niks daarvoor kry nie. Tree ons nie baie keer so op nie? Net soos Kain word ons kwaad, is kwaai, sarkasties, negatief, klae, krities, ongelukkig en kinderagtig. Ons regverdig enige gedrag of optrede maak nie saak hoe sleg, lelik, verkeerd of dodelik dit ook al is nie. Soos Kain wat vir Abel doodmaak. Hoe baie doen ons nie dit nie? As ons nie kry wat ons verwag of op geregtig is nie (voel dis my reg, dit kom my toe, ek verdien dit) en jy kry dit nie, sit jy, doen jy niks, neem jy nie die verantwoordelikheid op om te heers nie. God wil op ’n mooi en vaderlike manier, met deernis vir Kain help om nie oorweldig te word met wraak, wrokke, woede of moord nie. Maar Kain span nie die seile nie, dryf na buitetoe. Dink aan ’n boot wat in gevaar in dryf teenoor een wat sy seile span en met die wind in sy seile weg seil van die gevaar af. Dit is wat dit beteken om met verantwoordelikheid te lewe. Dus om jou verantwoordelikheid op te neem. Romeine 14:12 gaan daaroor dat ons aan God rekenskap moet gee vir al die indikatiewe dus alles wat ons gekry het, wat ons besit en waaraan ons verbind is en hoe jy daaroor geheers het.

 HOE?

Om met verantwoordelikheid te leef begin eerstens by jouself.

  1. Om jouself te vergeet, want jy het nie die reg op enigiets nie. Jy het net voorregte, jy verdien niks nie. Jy het in elk geval baie meer as wat jy verdien. Stel jouself voor jy moet net hê wat jy verdien, anders as jy dit nie doen nie, gaan jy ’n slagoffermentaliteit hê, jouself bejammer en jouself regverdig.
  2. Om te heers en seile te span in al jou verbintenisse. Jou huwelik (ring), huis (sleutels) kinders (geboortesertifikaat), doopsertifikaat (geloof en geestelike lewe) ens. Jy moet daar betrokke raak, dit bestuur, versorg, aandag gee...Dis hoekom jy nie jou aan so baie goed soos take, dinge en mense moet verbind nie, want dit vra werk, aandag en sorg. Dit vra om die seile te span, sodat dit beter en mooier en meer kan word, weg van die mag wat jou wil vernietig.
  3. Om te heers en seile te span in al die implikasies van alles in jou lewe: jou gesondheid, jou gewete, jou geloof, vertroue, hoop, liefde, genot, selfbeheersing, rus en balans. In alles wat jy het – huis, kar, werk, finansies, werknemers, diere ens.
  4. Om verantwoordelik te heers dus om te doen wat nodig is om dit beter, mooier, gesonder, lekkerder, genotvoller te maak.

Hoe lyk dit as jy nie die seile span in al die area’s van jou lewe nie?

Liggaam - Ongesond oorgewig en onfiks – heers nie deur oefen en selfdissipline nie.

Geld – skuld – heers nie oor jy meer wil hê en wil bewys.

Huwelik – egskeiding - heers nie oor wellus en ontrouheid.

Kinders – hulle leef sonder morele waardes en is wild – jy dissiplineer hulle nie – jy los hulle om te doen wat hulle wil.

Werk – gespanne atmosfeer kantoor - of maak nie targets nie.

Samelewing – armoede, nood – los mense aan hulle eie heil oor.

Natuur – vullis, vuil - nie verantwoordelikheid vat vir die skoonhou of om te herwin nie.

Land – as jy dink dis net die regering se verantwoordelikheid of hulle sien nie dat dit hulle verantwoordelikheid is om te heers nie.

In kort: as jy dink die lewe gaan om jou (oor jou eie reg en wat jy verdien) en dit gebeur nie so nie, sit jy net, span jy nie die seile deur met verantwoordelikheid te heers nie. Jy dryf na buite waar die sonde se mag jou in wag en jou skade berokken. In wat se areas in jou lewe moet jy die seile span? Nie soseer omdat daar nie wind is nie, maar omdat die seile nie reggedraai word om die wind op te vang nie, begin jy net dryf. Jou gesondheid, geestestoestand, huwelik, kinders, werk, finansies, emosies, verhoudings. En wat is dit wat jy moet doen? Wat is dit waaroor jy moet heers deur die seile te span sodat die wind dit kan voortdryf? Nie te loop nie, maar te bly, want jy heers in al die verbintenisse van jou lewe. Jy moet betrokke wees, aandag gee, tyd, help, eerlik, getrou, hard werk om al die balle te vang, positief, vriendelik, hoopvol en vol respek te wees. Dit is nie ‘n ME-THING nie maar wel ‘n WE-THING. Die wind is God se Gees wat sedert pinkster nog nooit ophou waai het in die lewens van God se kinders nie. Die indikatief is dat God jou Sy kind maak en aanneem. Die implikasie (imperatief) is dat jy saam met Hom die “goeie werk wat Hy in jou begin het enduit (saam met jou) sal voltooi”

Slot – wind van die Gees in my gees teenoor net wat ek moet doen.

Sondag, 10 Februarie 2019 09:00

DIEPER 2019: Vergeet van jouself

Geskryf deur

Sondag 10 Februarie 2019

My oupa het my altyd met Monopoly gewen toe ek klein was. Dit was nie lekker nie. Ek het my voorgeneem dat ek hom eendag gaan wen, maar nie net wen nie, hom kaal uittrek. Toe op ’n dag, kry ek eerste kans om Eloff & Jan smuts strate te koop en breek sodoende my oupa. Sal nooit vergeet hoe lekker dit was om sy laaste noot te vat en te sien hoe hy bankrot is en ek hom vernietig nie. Maar ek sal sy woorde nooit vergeet nie: “Mooi so. Jy het gewen! Maar kom ons sit dit nou alles terug in die boks – al die huise, hotelle, ‘get out of jail’ kaarte, nutsmaatskappye (elektrisiteit) en al jou geld (wat ek alles so opgestapel het) Dit was nie joune nie, al het jy so gedink”.
Ek wou nie hê dat dit terug in die boks moet gaan nie. Ek wou dit so hou as ’n bewys dat ek gewen het en die meeste gehad het. Oupa het dit gesien en die volgende vir my gesê: “Die lewe werk ook so: alles wat jy bymekaar gemaak het en gedink het jy besit, gaan alles terug in die boks – titels, talente, CV’s, silwerware, dekorasies, huise, plase, karre, selfs jou liggaam gaan letterlik terug in die boks in.”
Ek lees onlangs die volgende wat by oupa se woorde aansluit: “Alles wat jy het gaan eendag op ‘n ashoop beland. Jy is net die middelman tussen wat jy het en wat stelselmatig op die ashoop gaan beland. Die enigste verskil tussen goedere in ‘n winkel en ‘n ashoop is TYD.” En elders: “If you want the formula, here it is: junk equals treasure or stuff plus time. Stuff is junk waiting to happen."

Ons is besig met die reeks Dieper met God. Sovêr het ons nog elke Sondag na ’n tema beginnende met ’n V gekyk soos: Verwarmde hart, Verwonderd, Vreugde en Vry. Vanoggend kyk ons na die V van VERGEET . . .
Ons het verlede week ook na 7 W’s gekyk wat geestelike verdieping met God verhinder en jou lewe met God oppervlakkig hou. Die 7 W’s is:
1. Woede, kwaad, ontplof, verloor jouself of jou humeur, woedestuipe. As dit nie hanteer word nie, lei dit tot:
2. Wrokke, grudges, verbittering, haat, grief, wrewel, afsydigheid.
3. Wreek, wraak, wreed, vergelding, straf.
4. Wen, meer, hê, gierig, kompetisie, jaloesie, afguns, bedrog, oneerlik, skelm, vergelyk.
5. Waarheid, reg, hoogmoed, narsis, hard, ongenaakbaar, vuur spoeg.
6. Wellus, begeerte, drang, selfsug, vraatsug, hebsug, bevrediging aptyt, plaasvervanging intimiteit.
7. Ween, seer, pyn, ongelukkig, onreg, gepreokkupeer, vertroetel, identiteit, manipuleer.

Vanoggend kyk ons na WEN en WELLUS en WAARHEID en WEEN

Luk 12: 13 “Iemand uit die menigte sê toe vir Jesus: “Meneer, sê vir my broer hy moet die erfenis met my deel.” Maar Hy antwoord hom: “Man, wie het My as regter of deler vir julle aangestel?” Toe sê Hy vir hulle: “Pas op en wees op julle hoede vir elke vorm van gierigheid, want 'n mens se lewe is nie afhanklik van die oorvloed van sy besittings nie.”

Die man se vraag gaan oor sy erfdeel. Volgens hom is die boedelverdeling oor grond nie reg nie. Hierdie grond was al in sy familie sedert Josua die beloofde land ingeneem het. Hy en sy broer het dus die grond gekry. Nie een van hulle het daarvoor gewerk nie of dit gekoop nie. Hierdie ou kom na Jesus toe met sy ontevredenheid. Die Talmud sê duidelik dat ’n Rabbi nie wetlike gesag gehad het oor erfporsies en grondverdelings nie. Jesus kon dus nie ‘n uitspraak maak oor die boedel of die erfdeel nie. ’n Mens sou kon vra, hoekom hy na Jesus toe kom? Die rede daarvoor is, omdat hy godsdiens wil gebruik om sy sienings te regverdig en om dit wat hy soek te kry. Let op: Hy kom na Jesus nie om te vra wat Jesus hieroor te sê het nie, maar om Jesus se outoriteit as Rabbi te misbruik om te kry wat hy voel reg is naamlik, meer grond. En die ironie is dat juis dit is waarvan hy sy broer beskuldig. Jesus vertel dan ’n storie om te wys hoe maklik ‘n mens bedrieg en verblind kan word deurdat ons nie die werklikheid van wie ons innerlik in jou hart is, raaksien nie, want gierigheid is die een sonde wat jou maklik kan mislei en verblind vir die liefde en hartsbegeerte om te besit. Die een is soos ’n eien-aar met die liefde vir besittings teenoor ’n trustee wat bestuur. Daar is ’n groot verskil tussen die 2 soorte ingesteldhede. Dit is waaroor die storie van Jesus gaan, dus oor die innerlike, oor wat jou dryf en wat in jou hart is. Dit gaan dus nie soseer oor die verkeerdheid en die gevaar van rykdom in terme van geld en materiële besittings nie, maar oor ’n ingesteldheid en ’n gesindheid teenoor die lewe. En as jy so na die storie kyk is die eintlike opskrif nie die gelykenis van die RYK DWAAS nie, maar van die ARM DIER.
Kom ons kyk weer na die hele skrifgedeelte:

Luk 12: 15-21
Toe sê Jesus vir hulle: “Pas op en wees versigtig vir elke vorm van gierigheid, want 'n mens se lewe is nie afhanklik van die oorvloed van sy besittings nie.” Toe vertel Hy hulle 'n gelykenis: “'n Ryk man se grond het goed gedra. Hy het toe by homself gedink: wat moet ek doen? Ek het nie plek waar ek my oes kan opgaar nie. Toe besluit hy: dit sal ek doen: Ek sal my skure afbreek en groter bou. Daarin sal ek al my graan en my ander goed opgaar. Dan sal ek vir myself sê: ‘Mens, jy het baie goed wat weggesit is vir baie jare. Hou op met werk: eet, drink en leef lekker.’ Maar God het vir hom gesê: ‘Jou dwaas. Vannag nog sal jou lewe van jou opgeëis word, en wie kry dan alles wat jy bymekaargemaak het?’ So gaan dit met hom wat vir homself skatte vergader en nie ryk is by God nie.”

Ek verduidelik: 'n Man se grond het goed gedra. Dit is nie oor iets wat hy self daaraan gedoen het nie. Dit is ‘n geskenk aan hom. Die man se rykdom is ʼn seën. Alles wat hy het is aan hom gegee, eintlik geleen. Soos in die speletjie Monopoly “Its all goes back into the box”. Die storie gaan dus nie oor die ryk man se rykdom, sy besittings en geld nie maar hoe hy daaroor dink en wat hy daarmee sal maak. Richard Quest van CNN sê “It’s not how much you have, It’s what you do with what you have. It’s not about more, but to make more with what you have”. Kom ons kyk wat was waar van die man in die storie in terme van sy ingesteldheid:

1. “Hy het toe by HOMSELF gedink”
By homself is ‘n ingesteldheid van EK – van MY – en MYNE. Die feit dat hy net by homself dink, wys al dat daar nie plek vir iemand anders in sy lewe is nie. Hy dink individualisties, terwyl die kultuur van destyds een was van kollektiwiteit veral in familieverband. Hulle het oor alles saam gedink en saam besluit, maar nie hy nie – hy dink by homself. Waaroor dink hy?


2. “Wat moet EK doen?”
Hy wonder wat hy met alles wat hy reeds het, moet doen? Is dit nie vanselfsprekend as jy in plek bly waar baie mense arm is en niks het nie, jy dan tog behoort te weet wat om met jou ‘baie’ te doen nie? Behalwe as jy op 'n manier jouself so geïsoleer het van die werklikhede en die probleme om jou dat jy vereensaam. Alles omdat jy nie in kontak met die noodkrete van die hongeres, die dakloses, en die wat uitgebuit is gebly het nie. Jy organiseer jou lewe so dat jy letterlik nooit in kontak kom met iemand wat in nood is en behoeftes het, skouer skuur nie. Daarom weet jy nie wat om met jou oorskot te doen nie, want jy lewe net saam met ander wat net soveel of meer het as jy. Omdat jy jouself heeltyd met ander vergelyk wil jy meer hê. Jy smag na wat ander het en wil selfs meer as hulle hê, want dit sal jou dan laat goed voel. Hierdie is ‘n ingesteldheid dat wat ek het, myne is omdat ek die eienaar is en nie ’n ingesteldheid dat wat ek het aan my gegee is of eintlik geleen word om iets mee te doen nie. So ’n ingesteldheid van “net myne” lei later tot ’n ontevredenheid met wat jy het en ’n begeerte om dan meer te wil hê, want dit wat jy het is nie genoeg nie - terwyl jy eintlik klaar nie weet wat om met alles te doen nie. Weet jy wat noem mens dit? GIERIGHEID! Dit beteken daar is meer vir my, want ek is belangrik en in die hoogste-senter. Dis wat gelei het tot die eerste moord en ons noem dit HOOGMOED. Volgens Cicero, ’n Romeinse wysgeer – is dit ‘n siekte van die gees of van die hart! Dis onsigbaar van buite, maar speel na buite uit. Dis presies die punt van Jesus se storie: “Pas op, wees versigtig, vir elke vorm van gierigheid”. In wese is gierigheid ‘n ingesteldheid en ’n gesindheid van om meer te wil hê. ’n Ingesteldheid vandat alles wat jy het, nie genoeg is nie. Dat jy nie tevrede is met wat jy het nie, maar dat jy ook nie weet wat om met dit wat jy het te doen nie. So baie mense het vandag dieselfde dilemma as die man in die storie: hulle skure is reeds vol (doen nie iets daarmee soos deel, of gee nie) en weet nie wat om met dit te doen nie. Daarom sê die man in die storie: “Ek het nie plek waar ek my oes kan opgaar nie”. Die lewe gaan vir hom oor om op te gaar, om meer te hê, om die meeste te hê en en om te wen. Dan sal dit hom laat goed voel, dat hy dit gemaak het, sy doel bereik het. Dan sal hy suksesvol wees deurdat hy voldoen aan sy eie maatstaf van om baie te hê, eintlik die meeste te hê. Maar hier is die werklike dilemma: Uiterlik is sy skure vol sodat hy nie meer plek het nie, omdat hy het te veel het. Daarom word hy beskou as ’n ryk man, maar sy binnekant is leeg. Sy lewe en sy hart is leeg. Dit is hoekom hy ‘n dwaas genoem word, want hy dink hy is ryk (uiterlik in ‘stuff’) terwyl hy innerlik arm is. Hy lewe nie met ‘n ryk ingesteldheid (om ryk by God te wees) nie, maar met ‘n arm ingesteldheid (arm by God). Sy ingesteldheid is dus verkeerd is of gerig op die verkeerde goed daarom kan meer daarvan hom nie help nie. As jy meer en meer van niks het, dan het jy maar net nog meer niks. Daarom is hy geestelik arm, al dink hy, hy is ryk. Maar hy is nie ryk nie. Al wat hy het, is baie van niks, want niks van die goed waarvan hy so baie van het, laat hom goed voel nie. Hy dink dat as hy uiterlik sy skure groter maak, dit hom innerlik sal laat goed voel. En dit is ook presies wat hy toe doen:
“Ek sal my skure afbreek en dit groter bou en my goed daarin opgaar.”

Dit wys sy verkeerde ingesteldheid van ten spyte van die reeds baie wat hy het, wil hy nog meer hê. Daarom breek hy af en maak groter, want meer sal hom mos goed laat voel. Nou waar voel ‘n mens goed? Tog hier binne, innerlik, diep in jou hart. En dit is sy probleem, want daar is niks. Hy is innerlik leeg en probeer met uiterlike goed, innerlik vol word. Hy dink hy kan sy innerlike leegheid vul met uiterlike goed. Is dit nie maar presies wat ons ook doen met die diep leegheid hier in ons binnekant nie? Ons vul dit met klomp uiterlike ‘stuff’. Ons gebruik TYD om sekere area’s in ons lewens nog groter te maak om sodoende nog meer rykdom te bekom. Daarom sê Jesus: “oppas vir elke vorme van gierigheid”. Vorme van gierigheid is: mags-gierig, beheer-gierig, posisie-gierig, aandag-gierig, versamel-gierig, applous-gierig, voordele-gierig, eer-gierig, erkenning-gierig, aandag-soek-gierig, komplimente-gierig, in-die-kollig-gierig, wellus-gierig, hulp/aas-gierig, lui/niks doen-gierig...

Gierigheid is ‘n dier wat jou van binne af opvreet en jou sonder rede en verstand laat optree. Om meer te kry en te wil hê, moet jy dit wat jy het eers afbreek om dit groter te maak. Hoe baie breek ons nie dit wat ons het af om meer te kry nie? Gesondheid (oorwerk, stres, ongesond), werk (on-eties) en verhoudings (skeep af, maak seer, stel teleur, ontrou). Jy breek dit wat jy het af om meer te kry en om uiterlik aan die buitekant, te vertoon dat jy gelukkig is en dat jy goed voel. Die realiteit is eintlik, dat jy aan die binnekant voel of jy leeg is of jy nêrens het om dit te bêre nie. Jy het nie vrede en vreugde aan die binnekant nie. Alhoewel jy baie besig is en vol en gelukkig lyk aan die buitekant, is jy aan die binnekant leeg en hoop jy soos die man in die storie dat jy eendag as skure groter is . . . en jy het meer . . .

3. “Dán sal ek vir myself sê ‘mens, jy het goed gedoen’”.
Die probleem met enige vorm van gierigheid is dat dit jou uit die NOU, uit die hede vat, want jy is in jou kop besig met hetsy die toekoms of die verlede. In die geval word die man se lewe iets wat wag om te gebeur en vat dit hom uit die nou uit. Hier in die nou is hy ontevrede, omdat hier nou, niks is nie. Daarom wil hy nie hier in die nou lewe nie, hy wil dáár lewe . . . by die AS DIT . . . DAN SAL . .

Sien jy nie iets van jouself hierin nie? Jy sukkel om in die nou te wéés, tevrede te wees, want jy is:

1. Vasgevang in ʼn verlede waarvan jy nie kan loskom nie. Daar het seer goed in die verlede gebeur en dit hou jou vasgevang. Om daaraan vas te klou en die seer te troetel, is dit nie nie op ʼn manier ʼn vorm van gierigheid nie? Meer bejammering, simpatie, empatie.

2. Vasgevang in ʼn toekoms wat jy idealiseer. “eendag . . . as dit … dan sal. Daar is altyd iets waardeur, waaroor jy eers moet kom. Iets wat eers afgehandel moet word. Skuld wat betaal moet word, iets wat ek nog moet kry, dan sal ek gelukkig wees. Wat gebeur toe?

God het vir die man gesê: “jou dwaas…. Dwaas is die Griekse woord “afron" met die stamwoord phred. Jy is die senter van jou lewe, passies, wysheid, asem – so dom soos dier. Dis soos om vir jouself te lewe sonder rede en verstand. Daarom word die lewe (ZOE) van hom teruggevat. Die Griekse woord “apoteio” beteken “dis vir jou geleen”. Dis nou die tyd om terug te gee, want jy doen nie iets goeds daarmee nie . . . “your life was on lone and I want your soul back”… Dit beteken dus dat jou rykdom asook jou siel en gees alles met mekaar verbind is. Wie jy is, jou siel en gees, en alles wat jy het, is aan jou geleen en word teruggeëis as jy dit net vir jouself hou en klou en opgaar.
"vandag sal jou lewe van jou teruggeëis word". Die woord lewe is die Griekse woord “Zoë” – eufron = euforia wat goeie lewe beteken. Nou noem Jesus die man jou afron- wat die teenoorgestelde van euforia is dus sonder geluk, passie, asem, lewe, Zoë want Zoë is: innerlike geluk, genot, vrede, tevrede, vreugde – Dis ‘n diep kwaliteit van lewe, lewe wat bevredig (en nie die woord ’bios’ wat fisiese lewe beteken nie), diep lewe, innerlike vrede en tevredenheid. Zoë is om te wees teenoor om te wil hê. Daarom is Zoë die afwesigheid en die opgee om te besit en om te wil hê. Dit is om tevrede te wees en met tevredenheid te lewe. En volgens die storie kan jy dit net word as jy jouself vergeet. In dit lê daar ’n diep rykdom nl. om eers arm en leeg van jouself te word, dus vry van jou belangrike lewe. ʼn Geestelike soeker het eendag in ʼn vêr land na ʼn guru toe gegaan en vir hom gevra dat hy hom moet help op sy geestelike reis. Die guru het in sy eenvoudige huisie verwelkom en vir hom tee aangebied. Toe die man die vol teekoppie by hom neem, het die guru nadergekom en nog tee uit die teepot in sy koppie geskink. En hy het net aangehou met gooi totdat die tee uit die koppie oorgeloop en op die grond geval het. Die man sê toe vir die guru: Oppas! Wat maak jy nou?” Die guru sê vir hom: hierdie koppie is jy. Jy wil geestelik groei, maar jy is nog te vol van jouself. Gaan word eers leeg, sodat jy kan vol word. Dis wat die guru gesê het, en Jesus sê: geseënd is die wat arm van gees is, want aan hulle behoort die koninkryk van die hemel. Geseënd is jy as jy nie vrede soek by goed en ervarings wat nooit regtig vrede kan bring nie. Geseënd is jy as jy daardie begeertes kan laat gaan, as jy arm kan word, en net in die eenvoudigheid van die hier en nou oomblik kan wees. Want in hierdie oomblik hier en nou is daar ʼn onuitputlike rykdom. God self is hier. As jy hier kom, is jy ryk by God. Wat beteken dit? Dit beteken dat dit nie gaan oor hoeveel jy besit nie, maar of jy deur God besit word dus of jou hart deur God in besit geneem is?

Dan het jy Zoë in die nou en innerlik voel jy goed, tevrede-geseën en jy geniet wat jy het en doen jy ook iets meer daarmee en soek jy nog meer nie. So ingesteldheid teenoor die lewe verdiep jou met God, want jy het jouself vergeet en oor jouself gekom, Nou gaan dit om meer, oor wat jy doen met wat jy het asook om dit te geniet en aan te wend vir dit wat beter is nl dat die Koninkryk sal kom. Dit is wat ryk by God is: Om God te geniet in die oomblikke. Dat die lewe ’n spel is soos Monopoly, maar nie om te wen en die meeste te hê en op te gaar nie, want alles gaan weer terug in die boks in. Ryk is om die spel – die lewensspel – elke oomblik saam met die medespelers te geniet en om meer te maak vir ander met alles waarmee jy geseën is.

Is Zoë van jou teruggeëis? Dan weet jy wat om te doen om dit terug te kry.
Vraag is - is jy bereid om jouself te vergeet?

Amen

Sondag, 03 Februarie 2019 09:00

DIEPER 2019: Dieper met God

Geskryf deur

Sondag, 3 Februarie 2019

Soms is daar vog in jou liggaam wat as gevolg van infeksie opbou en akkumuleer in hetsy die buik (ons noem dit Askites), of in die hart (ons noem dit Perikardiale effusie) of as gevolg van ‘n oorreaksie van die liggaam om te help met herstel (ons noem dit effusie). Dit veroorsaak pyn, druk, ongemak, moeilikheid en probleme, want die liggaam funksioneer nie soos dit moet nie.

Die vog moet uit die aard gedreineer, afgetrek, afgetap, uitgetrek word of anders gestel, dit moet daarvan ontslae raak word. Die liggaam moet bevry word. Jy kry ook geestelike perikardiale effusie en askites wat weer lei tot geestelike infeksie en inflammasie.

Die uiteinde is dat dit jou geestelike verhouding met God benadeel sodat jy nie dieper met God kan gaan nie. Alles vanweë hierdie vog-infeksie wat ontstaan as gevolg van dinge wat met jou gebeur of as uitvloeisel van hoe jy lewe en optree wat daartoe lei dat jou verhouding met God beskadig word en jou siek maak.  Ons gaan na sewe sulke oorsake van vog en infeksie in jou gees kyk. Sewe oorsake van infeksie wat jou geestelik vergiftig en vernietig.

Die 7 geestelike effusies en askites wat verdieping met God verhinder, anders gestel is dit geestelike vernietigers:

  1. Woede dus kwaad word, ontploffing, jou humeur te verloor, woedestuipe ens. Die Here vra vir Kain “waarom is jy kwaad?” Jy moet oor dit heers  – Efesiërs 4:26 sê dat ons nie moet kwaad bly nie, moenie kwaad gaan slaap nie”, want dit lei tot:
  2. Wrokke, “grudges”, verbittering, haat, grief, wrewel, afsydigheid.
  3. Wreek, wraak, wreed, vergelding, straf.
  4. Ween, seer, pyn, ongelukkig, onreg, gepreokkupeer, vertroetel, identiteit, manipuleer.
  5. Wen, jaloesie, kompetisie, afguns, bedrog, oneerlik, skelm, huigelary.
  6. Waarheid, reg, hoogmoed, narsis, hard, ongenaakbaar, vuur spoeg.
  7. Wellus, vraatsug, bevrediging van aptyt, plaasvervanging van intimiteit.

Al 7 lei tot baie moeilikheid, probleme en siektes soos konflik, rusie, vyandskap, onvrede, verdeeldheid, hartseer, losbandigheid, drank, ontrouheid, bedrog, angs, bekommernis, vrese ens. Geestelike dreinering is nodig om daarvan ontslae te raak en dis krities belangrik. Die Bybel noem dit om VRY te WORD, te KOM, te WEES, te LAAT en om BEVRY te word.

Heb. 2: 14- 15:  14 Aangesien hierdie kinders mense van vlees en bloed is, het Hy ook net soos hulle mens geword. Dit het Hy gedoen om deur sy dood dié een wat mag het oor die dood, dit is die duiwel, te vernietig 15 en om hulle wat uit vrees vir die dood hulle hele lewe lank in slawerny was, te bevry.”

Joh. 8:36 “Eers as die Seun julle vry maak, sal julle werklike vry wees.”

Joh. 8:32 “...en julle sal die waarheid ken en die waarheid sal julle vry maak.”

Om vry te kom sal die waarheid jou eers moet ontstel en skok. Sien die meeste mense ontken, rasionaliseer, regverdig die 7 W’s in hulle lewe. Niemand dink nie dis waar van hom/haar nie. Die gevolg is dat dit in gevestigde gedragspatroon uitspeel wat jou beheer en verslaaf maak. Jy besef nie eers hoe skadelik dit vir jou en ander is nie. Maar as jy begin om eerlik te wees met jouself sal die waarheid en die werklikheid aan jou openbaar word en sal jy ontdek dat al die slegte dinge in jou lewe soos probleme, moeilikheid, konflik, finansiële skade, alles as gevolg van die effek van die 7 W’s is.  Die enigste oplossing is om daarvan ontslae te raak, vry te kom sodat dit nie infeksie veroorsaak wat vir jou skade berokken nie. Ons kyk vanoggend na woede:

Die Bybel se boodskap is aantreklik. Dit trek mense aan na ’n mooi God om nader en dieper in verhouding Woede ontstaan as iemand jou te na kom, jou skade berokken, hartseer maak, pynig, iets van jou vat, verliese, nie jou sin kry nie, iemand jou moeilikheid en probleme gee of veroorsaak, jou verneder, inkrimineer, verontreg, onregverdig, teleurstel, verneuk, ignoreer, verwaarloos, lelike en verkeerde goed aan jou doen of sê of net doen wat jou skok, jou straf, gewelddadig, ‘abuse’, verkrag, jou ‘shame’ – dit wat jou kwaad maak, toon wat vir jou belangrik is, toon jou waardes. As jy nooit kwaad word nie, wys dit dat niks vir jou saak maak nie. Kwaad word is dus nie die probleem nie, maar hoe jy optree as jy kwaad is. As woede nie gedreineer word nie, dan veroorsaak dit dat dit soos dinamiet in jou siel ontplof. Jy VLUG of VEG, want selfverdediging en oorlewing veroorsaak dat jy jouself gou of vining verloor en ontplof en dit veroorsaak skade aan:

  • Jouself, liggaamlik dus jou hart of bloeddruk. Jy verloor die vermoë om te dink en tree onnosel op, want jy reageer soos dwaas. Jy maak simpel keuses en besef dit eers as jy afgekoel het, dan skaam jy jou oor jou gedrag.
  • Ander mense en verhoudings. Dit maak seer en stukkend, dit verwond, beseer, isoleer en bring afstand - selfs die dood.

Woede wat nie hanteer word nie, gaan oor in wrokke, verbittering en uiteindelik tot wraak en wreek, soos Lameg “Ek maak ‘n man dood as hy my wond . . . Kain sal 7 maal gewreek word, Lameg 77 maal.” En die ergste is, dit verslaaf jou. Dit word as gevolg van ’n  chemise afskeiding in die brein ’n gewoontevormende patroon wat moeilik is om te breek en te verander. Dit is hoekom ons so sukkel om te verander en bevry te word van die vog en infeksie. Dis ‘n EK-ding, nie ‘n JY-ding nie. Dit gaan nie oor wat jy doen nie, maar wat aan jou gedoen word en wat jy gemaak word. As die Gees van Jesus in jou lewe kom deurdat jy jou lewe vir God oopstel (when you come to Christ, opening yourself to Him), bring dit Verandering en Vryheid van die volgende:

Slawerny – die mag wat jou beheer (selfsug in W’s uitspeel) word gebreek en onder nuwe beheer van binne geplaas. Die nuwe Meester se beheer bring die lewe teenoor die dood, bring vreugde teenoor swaarkry en hartseer, bring vrede teenoor bang wees en moeilikhede.

Identiteit – dit verander van slaaf na kind. Dit beteken jou verlede word Sy verlede! Dis nie meer joune nie, met ander woorde dit kan nie teen jou gehou word nie.

Hoe? VERGIFNIS maak jou vry en skoon. Jesus se bloed was en reinig die vuil kolle in jou lewe af. Sy vergifnis maak jou skoon en bevry jou. Hoe kry jy vergifnis? Hoe word jy vergewe? Hoe werk vergifnis?

1 Pet. 2:1 DB ”Maak julle lewe skoon. Raak ontslae van slegte en oneerlike dinge.”

Jak. 4:8 Afr. 83“Nader tot God en Hy sal tot julle nader. Was julle hande, sondaars en reinig julle harte, huigelaars.”

Jak 4:8 DB “Gee net vir God plek in julle lewe. Wees hartseer oor alles wat julle verkeerd gedoen het. Moenie dink julle verkeerde lewe is sommer niks nie.

Hoe werk dit? God vergewe as jy:

Erken – Dit beteken jy is eerlik en opreg in jou kop. Jy erken “Ek is kwaad en het woede”. Teenoor ontken – ‘denial’, maak verskonings, verduidelik om te regverdig, en ander te blameer. Erkenning lei tot INKEER.

Jak 5:16 DB “Erken dit openlik as julle dinge gedoen het wat God nie wou gehad het nie. Bid vir mekaar sodat julle gesond kan word. God luister graag na mense wie se saak met Hom reg is.”

Berou – Dis ’n diep besef in jou hart van wat jy gedoen het en die implikasies daarvan. Dit maak jou hartseer oor wat die woede in jou, aan jou en deur jou gedoen het. Berou lei tot OMKEER.

Jak 5:16 Afr. 83 “Bely julle sondes eerlik teenoor mekaar en bid vir mekaar sodat julle gesond kan word. Die gebed van ’n gelowige het ’n kragtige uitwerking.”

Luk. 17:3 Afr. 83 “Pasop vir julleself. En as jou broeder teen jou sondig, bestraf hom; en as hy berou kry, vergewe hom.

Spyt en berou verskil. ‘n Mens wat spyt is oor sy sonde dink gewoonlik net aan die nadelige gevolge van sy daad. Wie egter berou het, treur oor die daad self. Wie spyt is, kan sy hare uit sy kop trek oor die skade wat hy aan homself gedoen het. Wie egter berou het, wil sy knieë voor God deurkruip oor die oneer wat hy God aangedoen het. Wie spyt is, betreur die skade aan sy eie naam. Wie berou het, treur oor die skade aan God se naam. Wie net spyt is vind nog ruimte vir selfverdediging. Wie ware berou het, neem volledig en onvoorwaardelik skuld op homself. Sonder verskonings, sonder ‘n “ja...maar” of ‘n “ek kon nie anders nie”. Met ander woorde, wie ware berou het werp homself geheel en al op God se genade, barmhartigheid en liefde. Soos Dawid dit pragtig in die Psalm stel: “Wees my genadig, o God, in u troue liefde” (Ps 51:3).

Bely – Dit beteken daarom openlik uit te spreek, te voice. Dit is nie net kop of gedagte ding nie , maar gaan oor in dade en praktyk met woorde. Jy sê ek is jammer en vra dat dit gedreineer word. Bely lei tot TERUGKEER.

Jak 5:16 Afr. 83 “Bely julle sondes eerlik teenoor mekaar en bid vir mekaar, sodat julle gesond kan word. Die gebed van ’n gelowige het ’n kragtige uitwerking.”

Dink aan Jesus waar ‘n spies in sy sy gesteek word. So is belydenis die spies wat ‘n weg open vir God se bloed om die infeksie te laat uitkom. Om vergifnis te vra en te gee is die dreinering en vrylating van die effusie en infeksie van woede. Dit bring verligting, heling, herstel en genesing in jou lewe. Dus, omdat jy deur God vergewe word, verniet en sonder verdienste, gee en bied jy vergifnis teenoor ander sonder dat die persoon dit verdien.

Luk. 7: 47 Afr. 83 “Ek sê vir jou, omdat haar sondes wat baie is, vergewe is, daarom bewys sy baie liefde. Maar hy vir wie min vergewe is, bewys min liefde.”

En dit beteken dat as jy iemand seer of kwaad gemaak het, jy jou fout erken en dat jy om verskoning vra. Soos die verlore seun wat as gevolg van die W’s van: wen, waarheid, wellus ens. in die varkhok beland. Gelukkig erken hy sy fout, het berou daaroor, bely dit teenoor sy pa, vra vir vergifnis en word bevry. Teenoor die oudste broer wat kwaad was vir sy jonger broer asook ook vir die pa se genadige optrede en vergifnis. Daar is vandag mense wat kwaad is vir die kerk (veroordeling, foute, hard of te sag, te veel genade, te veel akkommodering), of vir godsdiens (oorsaak alle skade, probleme, fights en sterftes), en selfs vir God (Hy is dan die oorsaak van al die bad stuff – Hy is kwaad en straf almal). Dis hoekom Jesus sê dat Hy, die WAARHEID self, sal mense vrymaak. Vry maak van wat? Godsdiens. Daar was 622 wette wat baie swaar op mense gedruk het. Dit was ’n  juk. Jesus sê “Kom na My almal wat moeg en uitgeput is” van die wet en die straf wat dit meegebring het. Waarvan sal ons vandag bevry moet word? Godsdiens? Dit het met ten minste 6 van 7 W’s te doen. Die oudste broer was verlore in sy godsdienstigheid en na sy oordeel sy goedheid, maar hy moes eintlik daarvan bevry word. Ons moet bevry word van godsdiens, want godsdiens is swaar.

Dis ’n uiterlike onderhouding van gewoontes, tradisies, rituele, wette wat jou laat dink jou saak met God is reg. Reg as gevolg van jou regte dade oor alles wat jy goed gedoen het. Dit bring ’n superior houding teenoor ander, jy oordeel en veroordeel. Daar is so baie mense wat hiervan bevry moet word. Hulle moet bevry word sodat hulle God innerlik lief kan hê en Hom met hart en siel te kan dien. Om vry te kom van vrees, oordeel en veronderstellings – in verhoudings. In sy diepste wese is Christenskap verhoudings. Dis gerig en word gedrewe deur die liefde.

Matt. 11:28 Afr. 83 “Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is en Ek sal julle rus gee.”

Die wonderlike gevolg hiervan is dat dit jou verhouding met God verdiep. Dit bring jou nader aan Hom.

Jou herstelde verhouding met Hom en met ander, selfs jou vyand, bring vreugde en blydskap. Dit bring vergifnis en om ander uit liefde te vergewe. Ons almal sit met woede in ons oor iets wat gebeur het of iemand wat iets aan jou gedoen het. Om daardie rede het ons almal God se vergifnis nodig, om vry te kom van die kwaad. Doen jy dit nie, veroorsaak dit effusie - infeksie - wat lei tot wrokke en verbittering. In die praktyk speel dit uit op wraak en moord soos Kain. Maar om daaroor te heers, is om te vergewe, om vry te kom, sodat jy kan liefhê. Kyk wat doen die liefde aan en met infeksie en effusie. Dit verander...

Woede, kwaad, ontplof, verloor jouself, humeur vining – NA geduld, stadig, onderhandeling.

Wrok, grudge, verbittering, haat, grief, wrewel, afsydig NA vergifnis, vry te stel, met kindness, soepel, sag optree.

Wreek, wraak, vergeld, straf NA genadig, gee reg op om te straf, restitusie.

Ween, seer, pyn, ongelukkig, onreg gepreokkupeer, vertroetel, identiteit, manipuleer NA heling, gesond, groei.

Wen, bedrog, huigelary, jaloesie, kompetisie, afguns NA mededeelsaamheid en  spanbenadering.

Waarheid, hoogmoed, narsis, reg, hard, ongenaakbaar, vuur spoeg NA begrip, ruimte, openheid, akkommodering, vriendelik, sagmoedig.

Wellus, vraatsug NA matig, beheersd, selfbeheersing.

Amen

Sondag, 27 Januarie 2019 09:00

DIEPER 2019: Wees altyd bly in die Here

Geskryf deur

Sondag, 27 Januarie 2019

In die fokusweek het ons gesels oor die tema van die jaar. Ons begin dus die eerste termyn deur te fokus op Dieper.

Verlede week - Verwondering. Om in awe en wonder te wees oor die evangelie, om opnuut verras te word met die Christus-storie.

2 weke terug - Brandende hart. Met die geleentheid het Fourie só mooi verduidelik hoe bekering werk. Hy het Paulus se verhaal van bekering vertel. Paulus het op sy perd gery toe God aan hom verskyn, hy skrik so groot dat hy van sy perd af val. Hy word so geruk deur die gebeurtenis dat hy sy hele lewe van haat omkeer en val in die liefde en genade van God en hy kies ‘n lewe van liefde en vreugde. Paulus leef nie net asof die Jesus-storie waar is nie. Paulus leef, deur sy hele lewe op die spel te sit met die wete dat die Jesus-storie waar is. M.a.w. Paulus plaas homself pens en pootjies binne die Jesus-storie.

Als was nie maanskyn en rose net omdat hy bekeer is nie. Trouens, dit het meeste van die tyd eintlik baie sleg gegaan het hom. Tog lees ons op so baie plekke van sy vreugde en blydskap. 

Vandag delf ons dieper in Paulus se verhaal, na sy bekering, om te kyk of ons beter kan verstaan hoe hierdie vreugde werk, selfs wanneer dit sleg gaan. Hoe kry Paulus dit reg om lofliedere te sing uit die tronk?

Ons lees in Handelinge die verhaal van Paulus en Silas wat in die tronk in Filippi sit.  In slegte omstandighede, hulle voel gedruk van alle kante af.  Hulle voete is vasgeboei met houtblokke.  Hulle is geslaan en hul klere is van hul afgeruk.  Hulle is in die binneste deel van die tronk geplaas waar daar nie vensters na buite is nie.  Hulle sit tussen talle misdadigers wat seker baie oor hul te sê gehad het.  Hulle is behandel soos die gevaarlikste misdadigers van daardie tyd. Die ironie is dat hulle nog onskuldig ook is.  Dit het gelyk of hierdie dalk die einde kan wees vir Paulus en Silas, dat daar nie meer hoop is nie, dis nag en donker en dit lyk nie of daar uitkoms is nie.

Wat is jou tronk? Wat is die omstandighede waarmee jy vereenselwig met sommige van hierdie omstandighede waarin Paulus en Silas hulle bevind? Dalk beleef jy teenspoed met ‘n verhouding met ‘n vriend of familielid? Dalk is iemand na aan jou siek. Dalk het jy iemand na aan jou aan die dood afgestaan.

Wat is jou reaksie op jou omstandighede? Droefheid, leweloosheid, depressie?

Wat dink julle was Paulus en Silas se reaksie in hulle moeilikste situasie? Hulle sing van vreugde!

Wat!? Hoe is dit moontlik? Hulle het nie geweet of hulle na hul verhoor gaan leef of nie, tog bly hulle vreugdevol.

Beethoven se 9de simfonie

Dit laat my dink aan die bekende Ludwig van Beethoven met sy 9de en laaste simfonie. Die laaste beweging in hierdie simfonie is die bekende “Ode to joy”. Die interessante deel van hierdie lied is dat Beethoven totaal en al doof was toe hy hierdie geskryf het. Hy het nooit ‘n enkele noot gehoor van die simfonie nie, maar tog noem hy dit die “Ode to joy”. Hierdie lied gryp vandag nog mense se harte aan as dit wêreldwyd gespeel word. Kan jy jou indink hoe erg dit moes wees vir Beethoven dat hy, hierdie briljante komponis, nie meer musiek kon hoor nie, maar tog is die laaste deel van sy finale simfonie se naam “Ode to joy”.  Dalk het hy iets verstaan van hierdie vreugde waarvan Paulus en Silas gesing het in die tronk.

Paulus se brief aan die Filippense

Om Paulus se hart en vreugde te midde van hierdie pyn beter te verstaan kyk ons na ‘n brief wat hy geskryf het sowat 10 jaar later waar Paulus in ‘n ander tronk sit, hierdie keer in Rome. Hy skryf ‘n brief aan Filippi en haal weer sy en Silas se loflied aan. Te midde van sy swaarkry skryf hy ‘n brief wat onder al die Bybelboeke bekend staan as die mees vreugdevolle boek. Die terme vir blydskap en vreugde kom 16 keer voor in slegs 4 hoofstukke. Die hele Filippense weergalm van vreugde en blydskap.

Die vreugde waarvan Paulus praat kom dan ook tot ‘n klimaks hier in Filippense 4, en die verse in Hoofstuk 4 vloei in mekaar in soos ‘n legkaart wat so mooi geskep is om ‘n pragtige beeld van vreugde uit te beeld.  Kom ons lees saam vanuit Filippense 4:4-9.

4Wees altyd bly in die Here! Ek herhaal: Wees bly! 5Wees inskiklik teenoor alle mense. Die Here is naby. 6Moet oor niks besorg wees nie, maar maak in alles julle begeertes deur gebed en smeking en met danksegging aan God bekend. 7En die vrede van God wat alle verstand te bowe gaan, sal oor julle harte en gedagtes die wag hou in Christus Jesus. 8Verder, broers, alles wat waar is, alles wat edel is, alles wat reg is, alles wat rein is, alles wat mooi is, alles wat prysenswaardig is – watter deug of lofwaardige saak daar ook mag wees – daarop moet julle julle gedagtes rig. 9En wat julle van my geleer en ontvang het, en gehoor en gesien het, dit moet julle doen. En God wat vrede gee, sal by julle wees.”

Wie van die kinders kan vir my sê wat is hierdie?

Ja, dis ‘n legkaart. Paulus sit in die tronk en sê “wees bly!” Wat? Dit maak dan nie sin nie, ons kan sê dit puzzle ons. Gelukkig sit Paulus vir ons die evangelie, die goeie nuus aanmekaar, soos legkaartstukke. Ons sien dan ook ‘n paar praktiese riglyne om ‘n vreugdevolle lewe te leef, sodat ons ook lofliedere uit ‘n tronk sou kan sing.

Legkaartstuk 1 - Wees altyd bly in die Here!

Die eerste legkaartstuk is: Wees altyd bly in die Here!

Maar wat beteken dit om bly te wees? Beteken blydskap vir jou verrassings op jou verjaarsdag, of as jou sport span gewen het?  M.a.w. beteken blydskap vir jou die gevoel wat jy kry wanneer goeie goed met jou gebeur? Vir baie mense bly hierdie hoe hulle blydskap verstaan en vir baie word dit ‘n lewensideaal, dat goeie goed die heeltyd met hulle moet gebeur. Maar ons weet die lewe werk nie so nie. Ons is nie imuun teen die slegte goed wat met ons gebeur nie. 

‘n Ander valse idee wat mens dikwels kry is as iemand dink “verbly jou in die Heer” soos die 1953 vertaling sê, beteken om ‘n valse glimlag op te plak en te maak of alles goed en reg gaan waar in realiteit jou lewe se nate eintlik bietjie los trek.

Dit is dan die mooi van hierdie deel, dat Paulus juis hierdie presiese woorde gekies het. hy sê nie “wees altyd bly in of oor jou omstandighede nie”. Hy sê ook nie “maak of jy altyd bly is nie”. Paulus sê eerder, “wees altyd bly in die Here” en hy herhaal dit weer... wees bly!

Paulus maak in effek ‘n onderskyd tussen blydskap en vreugde. Blydskap is ‘n tydelike positiewe gevoel wat soos ‘n warm bad wat vinnig weer koud word. Paulus praat hier eerder van ‘n volhoubare indiepte vreugde, wat nie van jou omstandighede afhanklik is nie.

Legkaartstuk 2 - Wees inskiklik teenoor alle mense

Met die tweede legkaartstuk sê Paulus, “wees inskiklik teenoor alle mense”. Onthou, hy sit in die tronk, hy is die een wat swaarkry, maar hy sê dink aan die mense rondom jou eerder as jou eie situasie. Die blote feit dat hy die brief skryf is vir ons ‘n aanduiding dat dit vir hom nie om homself gaan nie. In die Handelinge verhaal lees ons hoe hy ‘n tronkwag, wat eintlik sy vyand is, se lewe red. Paulus besef hy is deel van iets groter as homself. Ek dink wat hy hier sê is “kom net partykeer so bietjie oor jouself. Ja jy beleef soms swaarkry, maar in die groter prentjie is jou eie omstandighede weglaatbaar as jy die mense rondom jou se swaarkry begin raaksien.

Legkaartstuk 3 - Die Here is naby

Die derde legkaart stukkie lê opgesluit in die woorde van vers 5 “Die Here is naby.” Dit is die middelpunt van ons legkaart, als draai om hierdie woorde: “Die Here is naby.”

Die volgelinge van Jesus in Filippi het in ‘n Romeinse kolonie gewoon waar die krag en goddelikheid van die Romeinse keiser duidelik was. Die Romeinse keiser het homself as ‘n godelike heerser verklaar. Daarom wil Paulus dit beklemtoon en duidelik maak dat die krag en goddelikheid van Jesus Christus, ook teenwoordig is, anders teenwoordig is as aardse mag, en die redding wat deur Jesus is, baie groter en kragtiger is as die realiteit van die keiser.

Dis eintlik baie interessant, in ‘n tyd waar mense gode wou word, kom God en hy word mens. Ons lees hiervan in Filippense 2:5-11, waar Jesus mens word deur Homself te verneder, deur ‘n slaaf te word en gekruisig te word. En hierdie is dan die uiteindelike bron en rede vir vreugde vir Paulus. Paulus weet die Here is naby. Dis dan ook die middelpunt van die legkaart waaraan al die ander stukke verbind is.

Legkaartstuk 4 - Moet oor niks besorg wees nie

En daarom, omdat die Here naby is, hoef ons oor niks besorg te wees nie, dan pas vers 6 ook in die legkaart in. Die term “besorg” in vers 6 kan ook vervang word met angstig, “ons hoef oor niks angstig te wees nie”. Hierdie vroeë Christelike gemeenskap in Filippi was angstig oor dreigemente van vervolging vir hul geloof en daarom skryf Paulus juis hierdie vir hulle om hulle te verseker om nie angstig te wees nie, want die Here is naby hulle.

Ek is self ‘n baie angstige mens. Iets wat ek doen is om vir ‘n oomblik diep asem te haal. Oefen dit gou saam met my. In by die neus en uit by die mond, In by die neus en uit by die mond. Asemhaling is van die oudste maniere in die kerklike tradisie oor duisende jare om bewus te word van God se teenwoordigheid, so asof mens die Gees inasem.

Om nie angstig te wees nie beteken nie om die werklikheid van jou situasie te ontken nie. Die aard van Paulus se vreugde in tye van angs is gegrond in sy verhouding met God wat so naby gekom het.

Legkaartstuk 5 - Smeking en danksegging

Dan praat Paulus van smeking en danksegging, nog ‘n legkaart stukkie. Iemand het eenmaal gesê dat smeking en danksegging die twee vlerke is van ‘n voël. Net so min as wat ‘n voël kan vlieg as sy een vlerk gebreek is, net so min kan ons gebede van die grond af kom as dit nie smeking en danksegging bevat nie. Met smeking en danksegging lê ons ons diepste wese bloot voor God en erken ons dat ons totaal afhanklik is van God se goedheid en sorg. God se stem lê tussen ons smeking en danksegging.

Legkaartstuk 6 - Vrede van God ervaar

Nóg ‘n legkaart stukkie wat in hierdie vreugde verhaal pas is waar Paulus ‘n belofte in vers 7 maak. Hy belowe dat dié wat op hierdie manier bid, die vrede van God sal ervaar, vrede wat alle verstand te bowe gaan. God se vrede is nie die gevolg van die krag van ons gebede of die doeltreffendheid van ons gebede nie. Gebed is ons openheid oor ons behoeftes voor God, ons leegheid in Sy teenwoordigheid. As ons God as teenwoordig beleef, maak dit ons teenwoordig.

Legkaartstuk 7 - Fokus op die WERRMP dinge

Fokus op dit wat mooi en goed is. Paulus gebruik so baie byvoeglike naamwoorde, nie om noodwendig verskillende goed uit te beeld nie maar om te beklemtoon hoe belangrik dit is om op die mooi goed te fokus. Fokus op die WERRMP dinge.

Dit beteken nie mens ontken die slegte en lelike nie. Paulus was self in die tronk en in moeilike omstandighede, maar Paulus leer ons om te kies vir die goeie.

Legkaartstuk 8 - Doen dit

Dan ressoneer Paulus Jesus se woorde “volg my”. Hy sê te doen wat julle van my geleer en ontvang het, en gehoor en gesien het. Paulus sê, moet dit nie oordink nie. Dit laat my dink aan ‘n Nike advertensie wat sê “Just do it!”

Doen wat julle vandag van my geleer en ontvang het, en gehoor en gesien het. Dink aan ander mense se swaarkry eerder as jou eie, wees bewus van God te teenwoordigheid, moenie in angs lewe nie, dra jou gebede op met smeking en danksegging, moet nie die slegte situasie wegwens nie, maar hou jou fokus op alles wat goed is.

Legkaartstuk 9 - God wat vrede gee

En dan sluit Paulus af deur te herhaal, “en God wat vrede gee, sal by julle wees.” Ons kan dit ook andersom sê, as julle bewus bly van God se teenwoordigheid sal julle God se vrede en vreudge ervaar.

Slot

Mag julle terugkyk na hierdie teks en die legkaartstukke van die gelukkige lewe raaksien...en mag dit julle help om ‘n volhoubare geluk te kweek maak nie saak waar jy jouself bevind nie.

Amen

Sondag, 20 Januarie 2019 09:00

DIEPER 2019: In "Awe" and "Wonder" oor God

Geskryf deur

Sondag: 20 Januarie 2019

Die musiek groep REM sing ‘n liedjie “Losing my religion”. Dit is vandag baie die geval. Hoekom verloor mense hulle geloof? Hoekom verlaat hulle hul kerke? Dit kan oor verskeie redes wees, maar om by verlede week se preek aan te sluit is een van die redes as gevolg van ‘n hart wat nog nooit gebrand het nie. Dus ’n hart wat nie passievol lewe nie, omdat die vlamme van God se liefde nooit die hart brand gesteek het nie. Dit kan ook wees dat dit eens gebrand het, maar dat daar nie hout opgesit is nie en oor tyd flouer geword het tot dit later doodgegaan het. Dalk is daar water op die vuur gegooi wat dit koud gelaat het.

 Kerkgroei statistiek-ouens soos Kerkspieël en George Barna het bevind dat die nommer een rede hiervoor te doen het met die manier hoe daar oor God gedink en gepraat word. Beide deur Christene en nie-Christene. Mense vandag glo nie meer in God nie, wil nie kerk bywoon nie en gee eenvoudig net hulle geloof op as gevolg van een of meer van die volgende sienings:

  1. God word voorgehou as die een wat sonde straf. Hy bring rampe, siektes en droogtes alles as maniere om ons te straf vir verkeerde dade.
  1. As ’n mens se hart aan die brand gesteek word, volg God se seën en sal dit voorspoedig gaan. Toe dit nie gebeur het nie, het hulle op God opgegee, want “wie wil nou so God dien? Wat nog te sê liefhê?”.
  2. Medegelowiges fokus net op mekaar se foute. In plaas dat gelowiges oor God se goedheid, guns en genade praat, praat hulle eerder die ander persoon se foute en wat die persoon volgens die Bybel verkeerd doen. Die uiteinde hiervan is dat mense voel hulle word deur die kerk en gelowiges geoordeel en veroordeel.

Verlede Sondag het ons so mooi gehoor dat ons met brandende hart vol passie en opwinding moet lewe. Maar oor die eeue heen verstaan mense die brandende hart verkeerd.  Wanneer jy ’n herontmoeting met Jesus gehad het, steek Sy Gees in Sy liefde vir jou, jou hart aan die brand met die gevolg dat dit jou DIEPER vat met God. Ongelukkig kan hierdie mooi konsep so geweldig verkeerd verstaan en geïnterpreteer word dat “Christene” fanatici of ‘gatekeepers’ word wat namens God ander mense wat verkeerde sienings en oortuigings het, wie se seksualiteit nie reg is nie of wat sonde doen en verkeerd lewe, wil bykom. In die geval word die Bybel gebruik om wetties en fundamentalisties met mense om te gaan. Dit neem niemand DIEPER met God nie, maar eerder vlakker en word dus OPPERVLAKKIG. Gelowige Christen mense, wat hulle geloof en christenskap op dié manier uitleef wil die vlam en brandende hart aan die gang hou deur die navolging van wette aangepor deur vrees, twyfel en onsekerheid. Hulle vrees God, maar op ’n verkeerde manier omdat hulle dit doen om straf te ontduik. Daarom hou dit nie en verflou die passie en gaan dit selfs dood.

Dit terwyl die Bybel baie duidelik is dat jy God op ’n heel ander manier moet “vrees”.

Joh 9:31 - “Ons weet dat God nie na sondaars luister nie; maar as iemand vir Hom ontsag het en Hom vrees en doen wat Hy wil hê, luister God na hom.”
Luk 7:16 - “En toe die Here haar sien, het Hy innig jammer vir haar gevoel en vir haar gesê: Moenie ween nie! En Hy het nader gegaan en haar aangeraak. En Hy sê: Jongman, Ek sê vir jou, staan op! En die dooie het regop gaan sit en begin praat; en Hy het hom aan sy moeder teruggegee. En vrees en ontsag het almal aangegryp terwyl hulle God verheerlik en sê: ’n Groot profeet het onder ons opgestaan; en: God het sy volk besoek.”

Jy kan alleenlik dieper met God gaan en die brandende hart aan die gang hou as jy ’n Bybelse vrees vir God het. Kom ons kyk wat dit prakties beteken en hoe jy dit doen?

VERWONDERING

 Tim Keller skryf: ‘Obviously, to be in the fear of the Lord is not to be scared of the Lord, as the Hebrew word has overtones of respect and awe. ‘Fear’ in the Bible means to be overwhelmed, to be controlled by something. To fear the Lord is to be overwhelmed with awe and wonder before the greatness of God and his love. It means that, because of his bright holiness and magnificent love, you find him ‘fearfully beautiful.’

Verwondering is om in vervoering te wees, om aangegryp te wees oor wat die Bybel van en oor God sê. Dit gaan nie oor wat mense sê nie, wat dus beteken dat jy fisies die Bybel moet gaan lees en jou daarin verdiep sodat jy kan ontdek wat die vrees van God beteken. Luister bietjie na die volgende:

“. . . is altyd verbind met ‘great joy’ - Spr 28:14 ‘Happy is the one who feareth always.’ “Gelukkig is die mens wat gedurigdeur vrees (Wie die Here altyd liefhet, ervaar blydskap), maar wie sy hart hard maak, sal nooit gelukkig wees nie.” 

‘How can someone who is constantly in fear be filled with happiness? Most surprising says Psalm 130:4 “Forgiveness comes from you – therefore you are feared.”

“Maar by U is vergewing, dat U gevrees mag word.” 

‘Forgiveness and grace increase the fear of the Lord as it is characterized by praise, wonder, and delight (Psalm 40:3). How can that be? One commentator on Psalm 130 puts it like this: “Servile fear [being scared] would have been diminished, not increased, by forgiveness…The true sense of the ‘fear of the Lord’ in the Old Testament…implies relationship.” Tim Keller

 Die Bybel se boodskap is aantreklik. Dit trek mense aan na ’n mooi God om nader en dieper in verhouding met Hom en met Sy geliefdes te kom. Dis nie om te oordeel, veroordeel of verwerp nie. Dit gaan nie oor voorwaardes nie, want dit stoot mense af.

Beteken dit nou alles is okay en dat ek net kan lewe soos ek wil as gevolg van God se goedheid, guns en genade? Nee, genade is te duur! Dit het ‘n prys gekos en vra ook ‘n prys naamlik om jou sondige vlees teen te staan.

Die tweede rede waarom mense hulle geloof verloor is oor die wyse waarop gelowiges, christene en kerkmense lewe, naamlik skynheilig, hard, ongenaakbaar, skelm, agteraf, hoogmoedig, beterwetig, eiewys – “my way or no way”. Dis so moeilik om met sulke mense te leef. As die vlam van God se liefde jou hart verwarm en brand steek sal jy gevul word met ‘n diepe verwondering. Maar wat is verwondering en hoe lyk en werk dit?

ONTSAG

Wanneer jou hart brand gesteek word, weet jy dat jy dit nie verdien nie. Jou lewe word gevul met ‘n diep eerbied vir God. Jy begin lewe deur God te eer en te respekteer oor wie Hy is. Wat Hy vir jou gedoen het weeg swaar en is baie gewigtig – Hebreeus KABOD. Dit maak dat jy voor Hom neerval, oorweldigd deur Sy Heilige teenwoordigheid wat alle onrein dinge verbrand omdat dit op Jesus neerkom. Dit vul jou met vlam en vuur, maar nie om te skroei en te verbrand nie, maar om aan die brand te steek. Om die goedheid en liefde van God vir jou as sondaar te beleef.  Wanneer jy dit besef val jy voor Hom neer in ‘n diep ontsag (Ps 2: 1 “Jy moet die Here met ontsag dien, en met vrees toejuig”)  want jy is dit nie waardig nie. Jy besef dan vir die eerste keer watter prys Jesus se sterwe aan die kruis gekos het en wat se geweldige, eksponensiële implikasie dit vir sondaars tot gevolg het. Dan lewe ons met wat 1 Pet 1:15 sê naamlik “met ‘n heilige eerbied vir Christus”. 

Om met ontsag en eerbied voor God te lewe is om jou aan Hom te onderwerp. Luister na die volgende 2 tekste:

“Onderwerp jou aan God, dan sal jy in vrede leef, en so sal jy voorspoed hê.” JOB 22:21

“Onderwerp julle in nederigheid voor die Here, en Hy sal julle verhoog.” JAK 4:10

 Om jouself te onderwerp beteken om voor God te val en jouself oor te gee aan Hom.

Kyk na mense wat voor God geval het:

Moses Eks 3. Die dissipels in die storm in Markus 4:41. Die duiwelbesete man in Markus 5:6, “En een van hulle het, toe hy sien dat hy genees is, omgedraai en God hardop geprys. Hy het voor die voete van Jesus neergeval en Hom gedank. Hierdie man was 'n Samaritaan.” Dan die ryk jongman in Lukas 17:15-16. Die soldate saam Judas, die moordenaar aan kruis en Saulus.

In Op 19:10 skryf Johannes “Toe sê die engel vir my: “Skryf op: Geseënd is hulle wat na die bruilofsmaal van die Lam uitgenooi is.” Verder sê hy vir my: “Dit is die woorde van God, en hulle is waar.” Toe het ek voor sy voete op my knieë neergeval om hom te aanbid.“

Eros Gemeente se visie is volgens Kolossense 3: ALLES IN . . . IN ALLES. Met ander woorde om nie halfpad op te hou nie, maar voluit alles vir Jesus te doen. Dit beteken dat jy jou geloof met meer erns moet opvat:

  1. OPGEWONDE

In dié val word daar ‘n diep opgewondenheid in jou gebore wat aantreklik is vir ander mense. Jy ken mos sulke mense wat vol vreugde, vrede en vertroue is wat lei tot ‘n kalmte en rustigheid. Mense wat nie heeltyd vrees en vol bekommernisse, stress en angs is wat jou moeg maak soveel so dat die vlam en vuur geblus word. Jy is dan lus vir niks nie, voel leeg en ongemotiveerd vir die toekoms. Hoe kry sommige dit dan reg om vol vreugde en opgewondenheid te lewe? Die Here is hulle passie, energie en motivering. Hulle lewenslus en passie kom van die vuur wat in hul harte brand. 

Jy besef eers wat vryheid is as jy agter tronktralies is! Dan besef jy dat jy vroeër nooit vryheid waardeer het nie. Net so met die Evangelie: ’n mens besef eers die waarde daarvan van hoe wonderlik dit is as jy direk met iemand te doen het in wie die ontsag en opgewondenheid oor die Here oorborrel.

  1. VERHEERLIK

Wanneer jou hart bons en oorborrel van opgewondenheid lei dit daartoe dat jy God deur jou dade en lewe wil verheerlik. Nou word die wet juis die manier hoe jy Jesus sigbaar maak en hoe jy jou dankbaarheid teenoor Hom uitleef. Jou lewens mantra word dan om die Onse Vader gebed te lééf. Sy Naam te heilig. Nie om beloon te word, geseën te word, beskerming en voorspoedig te word of die hemel as “grand price” te kry nie. Maar eerder omdat jy wil! Omdat jy gedryf word deur ‘n brandende hart om God deur jou lewe te verheerlik.

  1. GETUIE

Met so ’n brandende hart voer jy Jesus se laaste opdrag uit naamlik om te gaan vertel en dissipels te maak. Hy het gesê “Ek stuur julle uit...Ek maak julle vissers van mense”.Sy antwoord aan die boodskappers was: “Gaan vertel vir Johannes wat julle gesien en gehoor het: blindes sien, lammes loop, melaatses word gereinig, dowes hoor, dooies word opgewek, aan armes word die evangelie verkondig.”
LUK 7:22.

“Toe Hy hulle sien, sê Hy: “Gaan wys julle vir die priesters.” Op pad daarheen het hulle gesond geword.” LUK 17:14  Hulle is so opgewonde en gevul met verwondering uit ‘n diepe eerbied en respek vir Jesus en wat Hy gedoen het dat hulle nie anders kan as om dit wat gebeur het, te moet gaan vertel nie. Dis hoe die evangelie versprei word, die koninkryk kom, en God verheerlik word. Dis ook hoe die vuur in ‘n brandende hart bly brand en daarby met passie, met energie, vreugde, hoop, optimisme en positiwiteit brand.

Hoekom “lose people religion”?

Die derde rede is omrede gelowiges nie meer vertel nie. Hulle gaan nie meer uit nie, hulle gooi nie meer die aas van die GOEIE NUUS in nie. Is jy nog in verwondering en opgewonde oor ons God en die Evangelie? Oor die Goeie Nuus wat die engele vir die skaapwagters vertel het met groot blydskap? As jy regtig opgewonde oor iets is, dan praat jy tog daaroor. Jy bly nie stil nie. Want as jy stilbly is jy tog nie opgewonde daaroor nie, of hoe?

Dit is hoe jy die vuur laat aanhou sterk brand in jou hart, naamlik deur te vertel en te getuig. As jy dit nie doen nie, verdoof dit die vuur. As jy nie betrokke is iewers in ‘n bediening of gebed of Bybelstudie groep nie, sal die vuur ook verdoof en verflou. Diensbaarheid en betrokkenheid in die koninkryk laat die vuur brand. As jy 365 dae net met wêreldse goed in jou eie ou lewetjie betrokke is, blus dit die vuur totdat dit later heeltemal dood is. 

Kom ons gaan vertel in 2019 vir mense die Goeie Nuus met ‘n opgewonde hart, ’n hart wat met verwondering gevul is, ’n hart wat in vervoering brand oor die goedheid, guns en genade van ‘n “beautiful God”. Van ’n God wat net die goeie begeer vir Sy kinders. Wat nie kwaad is, heeltyd wil straf en mense met vuur uit die hemel wil vernietig met allerlei siektes, sterftes en droogtes nie. Kom ons tel weer die visstok op en sit die aas van die Goeie Evangelie aan en gooi dit na elke mens wat jou pad kruis, nie om hulle te veroordeel of skuldig te laat voel nie, maar sodat hulle ook:

  • In verwondering sal kom oor wie Hy is, In vervoering en in “awe and wonder” oor God. 
  • Gevul sal word met ‘n diep ontsag vir ‘n heilige God oor alles wat Hy kom doen het. 
  • Opgewonde sal wees oor die lewe.
  • God sal verheerlik deur hulle lewens. Dat hulle met brandend harte passievol verder sal gaan vertel wat Jesus kom doen het - soos Cleopas en sy vrou. Dit het daartoe gelei dat dieselfde vuur in miljoene mense hulle harte verwarm en brand gesteek is, sodat ook hulle met brandende harte en met ‘awe en wonder’ kon lewe!

Amen

Druk op die link as jy na die preek wil luister!
https://drive.google.com/file/d/1qp4az0vU27oEkNo1_0_yVpSXSpnl5KgV/view?usp=sharing

Bladsy 2 van 9

Groei

Materiaal vir groei & Bybelstudie

Lees meer

Gemeenskap

Reik uit na die gemeenskap

Lees meer

Koinonia

Interaksie tussen gemeentelede

Lees meer

Kalender

Bly op hoogte van al ons gebeure

Lees meer